Naminės daržovės žiemą

Vitaminų ir kitų antioksidantų, maistinių skaidulų mums reikia kasdien. Rudens pabaigoje, žiemą bei ankstyvą pavasarį turėtumėme kelis kartus per dieną valgyti įvairių kopūstinių daržovių, raugintų daržovių bei šakniavaisių. Pastarieji, tai ne tik morkos, bet ir įvairių rūšių ridikai, ropės, griežčiai, petražolės ir saliero šaknys, kurios šildo organizmą, be to, jas vartojant išliks ilgiau sotumo jausmas. Šakninės daržovės ilgiau išlieka šviežios, jeigu yra laikomos tinkamoje temperatūroje.

Naminės daržovės arba pačių augintos daržovės – išties yra vertingiausios. Jei vasarą turite daug sodo ir daržo gėrybių, tuomet pats geriausias konservavimo būdas – šaldymas. Jo metu beveik išnyksta tik vitaminas C, visos kitos medžiagos kuo puikiausiai išlieka.

Konservuotos naminės daržovės – puikus priedas prie rytinių košių, ar vienas iš garnyrų prie mėsos, žuvies ar ankštinių patiekalų. Tačiau gaminant reikia atsižvelgti kiek suvartojama druskos, acto, cukraus bei kiek laiko verdama. Kuo ilgiau termiškai apdorojama, kuo minkštesnės daržovės, tuo jose yra išlikę mažiau naudingų medžiagų, tame tarpe ir maistinių skaidulų, kurios ne tik skatina virškinamo bei šalinamojo traktų veiklą, bet ir suteikia sotumo jausmą. Būtina žinoti, kad su kiekviena diena maistinė vertė, t.y. kokios naudos mes gauname iš šių konservų, mažėja.

Raugintos daržovės puikus vitamino C bei probiotikų šaltinis. Rauginti galima ne tik kopūstus ir agurkus, bet ir cukinijas, žiedinius kopūstus, morkas ir šviežius burokėlius. Svarbu, kad tai visai paprasta ir pasigaminus raugą, jį galima naudoti nuolat. Smulkintos daržovės naudotame rauge pasigamina per 3 dienas.

Raugintas daržoves reikėtų rinktis pietums ir ne kasdien, nes įprastai jos turi didesnį druskos kiekį, kas skatina skysčių užsilaikymą. Ypatingai saikingai turėtų jas vartoti kenčiantys nuo aukšto kraujo spaudimo.